Monday, November 23, 2009

Орчуулга (манайхаан татаад аваарай)

Хайр гэж юу вэ?
Колумбын их сургуулийн сэтгэл мэдрэлийн туслах професор, доктор Майкал Р.Лайбовид хайр, хайртай болох нь манай уураг тархи судлалын ухаанд багтддаг. Доктор Лайбовидийн ”хайрын хувилахуйн ухаан” номонд бие махбодын үүрэг бөгөөд бидний мэдрэхүйн хоорондын ялгааг тусгасан байдаг. Доктор Лайбовид хүмүүсийн сонинд өгсөн ярилцлагаас хайрын тухай нервийн байдлыг хэлэлцэн үзжээ.

Шинжлэх ухаанд хайр шиг сэтгэл хөдлөлийг багасгасан уурлаж уцаарлах байдлыг чи олж харахгүй.
Би бол хайрын уянгалаг байдалд итгэдэг. Бид уураг тархин дахь хувилахуйн ухааны бодлоо зогсооход бид хайраас ямар их хүч авдагаа ухаардаг ба энэ нь сэтгэл хөдлөлөөр илэрдэг. Жишээ болгоход: Би хоол боловсруулах явц хэрхэн явагддагыг мэднэ. Би ямар нэг юм идхэд миний биед яаж орж байгааг мэдэрч байдаг. Гэвч амт чанарыг, надад таатай мэдрэмжийг өгдөггүй.
Хувилахуун ухааныхан хайрын тухай юу гэж яридаг бэ?
Бид хайр дурлалаас ижил дасал болох, хайр дурлалаа сонирхол татах хүн хоёрын хоорондын ялгааг олж харахыг хичээдэг. Учир нь би хоёуланг нь сувилахуйн ухаан гэж боддог. Сонирхол татахын шинж тэмдэг нь чи хуурамч эм авахтай адил маш ихээр хайртай болох юм. Зүрх чинь түргэн цохилж, энерги, хүч чадал чинь нэмэгдэж, чи маш өөдрөг үзэлтэй болно. Эдгээр нь уураг тархинд бий болох хувилахуйн ухаан юм.
Хайр дурлалын ижил дасал болоход суурь нь юу бэ? Яаж хамтад нь бий болгох бэ?
Уураг тархины доод хэсэг болох локус цечулиус нь сандарч тэвдэх мэдрэмжийг бий болгодог. Мөн уураг тархины сувилахуйн ухаанд endorphins гэж байх бөгөөд энэ нь сосиц цечулиусийн үйл ажиллагаанаас арай бага мэдрэмжийг өгдөг. Бид төрөхөөсөө л программчилсан гэдэгт би итгэдэг. Энэ бол байгалын зүй тогтол.Эв найрамдал үгүй болж бид айж эхэлхэд endorphinsийн бүтээгдэхүүн зогсож, бид сандралын байдалд ордог-
Хүмүүс яагаад бие биенээсээ залхдаг бэ?
Юу харилцааг шинэ байлгадаг бэ? Уран зохиолын уянгын хайр шиг хайр дурлал яагаад хүмүүсийн хооронд байдаггүй бэ? Жишээ нь: Ромио Жулета хоёр бие биетэйгээ хамт байх боломж хэзээ ч байгаагүй.
Хайр яагаад амьдралын өнгийг тийм сайхан харагдуулдаг бэ?
Бидний оршин буй газарт бага ч гэсэн амьдралыг сэргээх зүйл хэрэгтэй. Үүнийг хайр бий болгодог. Бид хайрлах үед ямар ч сэргээх зүйл шаардагдахгүй бид таатай мэдрэмжийг авдаг.Бид хэн нэгнийг хайрлах үед яагаад бүх зүйл сарнай шиг харагдаж, бүх зүйл сайхан санагддаг юм болоо?
Хүмүүс дурласан үедээ илүү сайн ажиллах болов уу? Эсвэл анхаарал нь илүү их сарних болов уу?
Хүмүүсийн сэтгэл хөдлөл тэднийг сайн ажиллахад хэрэгтэй. Хайр эрч хүч, илүү их идэвх зоргийг өгдөг.
Хайрыг яаж хамгаалах бэ? 10 түүнээс их жил амьдарсан ч PEA-g яаж хамгаалан хадгалж үлдэх бэ?

Танд шинэ зүйл шинэ сэтгэлтэй байх хэрэгтэй. Миний эхнэр ажилаа өөрчилсөн. Би нэг зүрх сэтгэлтэй байдаг. Тэр надад энэ номыг бичихэд маш их санааг өгсөн. Бид хамтдаа үүнийг бий болгосон. Би шинэ байр худалдаж авсан. Өөрчлөлт гэдэг маш чухал. Уураг тархи өөрчлөгддөг. Мөн тэнд ямар ч сэтгэл хөдлөл байхгүй ч байж болно.

No comments:

Post a Comment